EtusivuPALVELUTtoimitusehdot

Toimitusehdot

Rakennustiedon lisenssituotteiden toimitusehdot

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin klo 8.30-16: asiakaspalvelu@rakennustieto.fi, 045 4900 747. Voit antaa asiakaspalveluun myös palautetta tuotteistamme.

Puhelun hinta: 0,29 €/min + ppm (+ sis. 24 %).

Toimitustavat ja -aika

Lisenssituotteet avataan 1–2 arkipäivässä Rakennustiedon järjestelmässä ja niiden avaamisesta ilmoitetaan pääkäyttäjän sähköpostiin.

RT-tuotetietokannan osalta Rakennustiedosta ollaan Sinuun yhteydessä tuotetietojen toimittamiseksi.

RT-urakoitsijan tuotetiedon osalta Rakennustiedosta ollaan Sinuun yhteydessä käyttöönottokoulutuksen sopimiseksi ja palvelun pääkäyttäjän määrittämiseksi.

Maksaminen

Tehdessäsi tilauksen, tilauksesi siirtyy automaattisesti järjestelmäämme, jolloin olet vastuussa tilauksestasi eikä sitä voida perua. Digitaalista tuotetta ostettaessa tuotepakkaus avataan sinä hetkenä, kun tuote on tilattu. Tilaamalla olet hyväksynyt nämä ostoehdot. Tilauksen jälkeen tuotetta ei voida palauttaa, peruuttaa tai vaihtaa.

Laskulla maksettavat tuotteet toimitetaan välittömästi laskun luonnin jälkeen, kun lisenssi on avattu järjestelmään. Laskussa maksuehto on 14 päivää netto siitä hetkestä, kun lasku lähetetään.

Laskutusasiakkaiden osalta Rakennustiedolla on oikeus tarkistaa tilaajan luottotiedot ja olla hyväksymättä tilausta.

Saitko etukoodin?

Rakennustiedon asiakaspalvelu laskee etukoodin oikeuttaman alennuksen automaattisesti, kun kirjoitat koodin tilauslomakkeessa olevaan Alennuskoodi -kenttään.

Palauttaminen ja peruuttaminen

Mikäli sinulla on huomautettavaa tuotteesta tai haluat päättää sopimuksen, toivomme, että otat ensin yhteyttä asiakaspalveluumme

Lisenssituotteen tilaus on toistaiseksi voimassa oleva (poikkeuksena RT-kustannuslaskennan määräaikainen kuukausitilaus), ja sen irtisanomisehdot on määritetty Rakennustiedon yleisissä sopimusehdoissa. Palveluihin kannattaa käydä tutustumassa ennen lisenssin tilausta.

Henkilötietojen käyttö- ja rekisteriseloste  

https://www.rakennustieto.fi/tietosuojaseloste

Toimitusehdot

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin klo 8.30-16: asiakaspalvelu@rakennustieto.fi, 029 309 3100. Voit antaa asiakaspalveluun myös palautetta tuotteistamme.

Puhelun hinta: 0,29 €/min + ppm (+ sis. 24 %).

Tilaaminen

  1. Hae haluamasi tuote Haku-toiminnon tai tuotepuun avulla.
  2. Voit rajata haun tuloksia tuotelajin ja tuoteryhmän mukaan.
  3. Aloita tilaaminen lisäämällä tuotteita ostoskoriin painamalla Osta- tai Osta tiedosto -painiketta.
  4. Kun olet valinnut ostamasi tuotteet, klikkaa Tilaa tuotteet -painiketta.
  5. Tarkista tilauksen tiedot.
  6. Täytä tietosi sekä valitse toimitus- ja maksutapa. Jos tilaaja on yritys, täytä yrityksen tiedot.
  7. Mikäli olet kirjautunut palveluun käyttäjätunnuksella ja salasanalla, tietosi ovat tilauslomakkeella esitäytettyinä. Tarkista ja tarvittaessa korjaa tiedot.*
  8. Siirry Jatka-painikkeella vahvistamaan tilauksesi. Vahvistettuasi tilauksen saat selaimeen ja sähköpostiisi Tilausvahvistuksen.
  9. Painetut julkaisut toimitetaan postitse valitsemallasi toimitustavalla. E-kirjojen ja ja pdf-tiedostojen latauslinkki lähetetään sähköpostiisi. Verkkopalveluiden käyttöoikeustuote (lisenssi) avataan käyttöösi mahdollisimman pian.

* Huomaa, että yhteystiedot eivät päivity automaattisesti tilauksesta asiakasrekisteriimme. Voit päivittää tiedot asiakasrekisteriin osoitteenmuutoslomakkeella tai lähettämällä tiedot sähköpostitse osoitteeseen: osoitteenmuutos@rakennustieto.fi.

Rekisteröityminen

Voit asioida verkkokaupassa rekisteröityneenä tai ilman rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on maksutonta eikä edellytä tilaamista.

Täytä rekisteröitymislomakkeelle yhteystietosi ja henkilökohtainen käyttäjätunnuksesi, joka on sähköpostisi. Salasana luodaan automaattisesti ja toimitetaan sinulle sähköpostitse.

Voit käyttää luomillasi tunnuksillasi myös Rakennustiedon verkkopalveluita (kortistoja, RT-kustannuslaskentaa, Sopimuslomake Nettiä), kun ostat niihin käyttöoikeuksia.

Opiskelijat voivat rekisteröityä asiakkaaksi itse verkkokaupan kautta.

Oppilaitokset voivat rekisteröityä asiakkaiksemme asiakaspalvelumme kautta.

Rekisteröityneet ja kirjautuneet opiskelija-asiakkaat saavat 10 %:n ja oppilaitosasiakkaat 15 %:n alennuksen normaalihintaisista tuotteistamme.

Kirjautuminen

Kirjaudu sisään verkkokauppaan käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi. Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan sähköpostiisi "Unohditko salasanasi" -linkin kautta.

Kun teet tilauskesi kirjautuneena, saat seuraavia etuja:

  • Tilaaminen on helpompaa, sillä yhteystietosi ovat tilauslomakkeella esitäytettyinä.
  • Ostoskori on tallentava: voit poistua verkkokaupasta kesken ostoskorin keräämisen ja palata myöhemmin jatkamaan tilaustasi.
  • Ostohistoriasi tallentuu tietoihisi.
  • Ostamasi e-kirjat ja pdf-tiedostot tulevat sähköpostiisi, jossa olevasta linkistä voit ladata ne.

Voit kirjautua verkkokauppaamme myös Rakennustiedon verkkopalveluiden tunnuksilla.

Yrityksen tunnuksia hallinnoi yrityksen pääkäyttäjä.

Voit muuttaa tietojasi tilaukseen, mutta ne eivät automaattisesti päivity asiakasrekisteriimme. Mikäli haluat muuttaa tiedot pysyvästi, lähetä uudet tiedot osoitteenmuutoslomakkeella tai sähköpostitse osoitteeseen osoitteenmuutos@rakennustieto.fi.

Toimitustavat

E-kirjat ja pdf-tiedostot toimitetaan lähettämällä latauslinkki sähköpostiisi. Huom! Voit lähettää e-kirjojen ja tiedostojen latauslinkin avaamattomana edelleen; linkin voi avata vain yksi käyttäjä.

Käyttöoikeustuotteiden (lisenssien) avaamisesta ilmoitetaan pääkäyttäjän sähköpostiin.

Sähköisistä tuotteista ei veloiteta toimituskuluja.

Toimitusaika

E-kirjat ja pdf-tiedostot toimitetaan heti tilauksen yhteydessä.

Käyttöoikeustuote (lisenssi) avataan 1–2 arkipäivässä.

Maksaminen

Voit maksaa tilaamasi tuotteet

  • postiennakolla
  • omassa verkkopankissasi
  • Visa-, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla
  • laskulla (vain yritykset).

Huom! Tilaukset, joissa on e-kirjoja tai ladattavia pdf-tiedostoja, voi maksaa vain verkkopankissa tai luottokorteilla.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa-, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin 0207 181830

Laskussa maksuehto on 14 päivää netto siitä, kun lasku lähtee.

Laskutusasiakkaiden osalta Rakennustiedolla on oikeus tarkistaa tilaajan luottotiedot ja olla hyväksymättä tilausta.

Saitko etukoodin?

Verkkokauppa laskee etukoodin oikeuttaman alennuksen automaattisesti, kun kirjoitat koodin tilauslomakkeen lopussa olevaan Syötä koodi -kenttään.

Palauttaminen ja peruuttaminen

Mikäli sinulla on huomautettavaa tuotteesta tai haluat peruttaa tuotteen, toivomme, että otat ensin yhteyttä asiakaspalveluumme

Käyttöoikeustuotteen tilaus on toistaiseksi voimassa oleva (poikkeuksena RT-kustannuslaskennan määräaikainen kuukausitilaus), ja sen irtisanomisehdot on määritetty Verkkopalveluiden yleisissä sopimusehdoissa (pdf). Kortistoihin kannattaa käydä tutustumassa ennen lisenssin tilausta esim. Tietoväylä-palvelussamme .

Kun tuotteen palautus on hyväksytty, rahat palautetaan pankkitilillesi. Muistathan ilmoittaa tilinumerosi palautuksen yhteydessä!

Jos tuote on viallinen tai katoaa matkalla

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai olet saanut väärän tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@rakennustieto.fi, puh. 029 309 3100 (arkisin klo 8.30-16) tai postitse: Rakennustieto Oy
Asiakaspalautus no 600105
PL 1004
00101 HELSINKI

Viallisesta tuotteesta on ilmoitettava 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tuote ei ole lainkaan saapunut, virheestä pitää ilmoittaa kohtuullisessa ajassa, korkeintaan muutaman viikon aikana. Jos paketti on vioittunut postissa, on tästä tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.

Henkilötietojen käyttö ja rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste Rakennustieto Oy:n verkkopalveluiden rekisteriselosteesta
Rekisterinpitäjä
Rakennustieto Oy
Malminkatu 16 A
00100 HELSINKI

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN TARKOITUS JA OIKEUSPERUSTE

Henkilötietoja käsitellään henkilöiden ja Rakennustiedon välisen asiakassuhteen luomiseksi ja hoitamiseksi. Henkilötietoja käytetään esimerkiksi:

  • asiakkuuden saamiseen ja ylläpitämiseen;
  • tilausten toimitukseen, käsittelyyn ja arkistointiin;
  • Rakennustiedon toiminnan ja palveluiden kehittämiseen;
  • asiakaskokemuksen parantamiseen;
  • analytiikkaan ja tilastollisiin tarkoituksiin;
  • henkilökohtaisemman kohdennetun sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen;
  • uutiskirjeiden toimittamiseen;
  • kampanjoiden ja kilpailujen hallinnointiin;
  • lainsäädännössä tarkoitettujen markkinointikieltojen toteuttamiseen;
  • väärinkäytösten estämiseen; ja
  • paremman asiakaspalvelun tarjoamiseen.

Tietoja käsitellään perustuen joko rekisteröidyn antamaan erilliseen, nimenomaiseen suostumukseen, rekisterinpitäjän oikeutettujen etujen toteuttamiseen tai lainsäädännön velvoitteisiin perustuen, tai asiakkaan ja Rakennustiedon välisen sopimuksen valmistelemiseksi tai täytäntöön panemiseksi.

Tilanteissa, joissa käsittelyn perusteena on oikeutettu etu, Rakennustieto on tehnyt tasapainotestin ja arvioinut, että henkilötietojen suojaa edellyttävät henkilön edut tai perusoikeudet ja vapaudet eivät syrjäytä Rakennustiedon oikeutettua etua. Oikeutettu etu voi syntyä, jos henkilön tai henkilön edustaman organisaation ja Rakennustiedon välillä on asianmukainen suhde, joka voi syntyä esimerkiksi asiakassopimuksen perusteella.

Henkilöiden etuja sekä perusoikeuksia- ja vapauksia kunnioitetaan, mitään erityisiin henkilötietoryhmiin kuuluvia henkilötietoja ei käsitellä ja käsittelytoimet ovat henkilöiden kannalta ennakoitavissa. Henkilötietoja suojataan asiattomalta pääsyltä tai käsittelyltä kohdassa 5 kuvattujen suojatoimenpiteiden avulla.

HENKILÖTIETOJEN KERÄÄMINEN JA KÄSITELTÄVÄT HENKILÖTIETORYHMÄT

Henkilötietoja voidaan kerätä eri tavoin; pääsääntöisesti kuitenkin keräämme henkilötietoja suoraan henkilöltä itseltään tai yritykseltä, jonka kanssa asiakassopimus on solmittu.

Tämän Selosteen kattamat käsittelytarkoitukset edellyttävät, että keräämme ja käsittelemme seuraavia henkilötietoja:

  • yhteystiedot ja perustiedot, esim. nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero;
  • henkilön työnantaja tai muu organisaatio; yhteystiedot, kuten osoite ja puhelinnumero;
  • tieto henkilön roolista organisaatiossa;
  • asiakkuuteen liittyvät tiedot, esim. tarjoukset, sopimukset, palautteet.


HENKILÖTIETOJEN LUOVUTUKSET KOLMANSILLE OSAPUOLILLE

Voimme luovuttaa henkilötietoja Rakennustieto-konsernin sisällä. Toinen Rakennustieto-konserniin kuuluva yritys tai säätiö voi myös käsitellä henkilötietojasi puolestamme. Kyseinen käsittely perustuu meidän oikeutettuun etuumme siirtää henkilötietoja konsernin sisäisiä hallinnollisia tarkoituksia varten, kuten raportointitarkoituksessa ja harjoittaaksemme toimintaamme tehokkaasti, kuten käyttääksemme keskitettyjä maksujärjestelmiä.

Voimme luovuttaa joitakin välttämättömiä tietoja niille kolmansille osapuolille, joita käytämme palvelutoimittajina tai alihankkijoina esimerkiksi toimituksen takaamiseksi tai markkinointia, tapahtumien järjestämistä ja asiakkuudenhallintaa varten. Käytämme luotettuja sopimuskumppaneita, joiden kanssa on sopimuksissa huomioitu EU:n tietosuoja-asetuksen ja muun lainsäädännön asettamat vaatimukset.

Käytämme asiakastietoja kolmansien osapuolten kanssa myös analytiikka- ja personointitarkoituksiin. Hyödynnämme ostokäyttäytymis- ja selaustietoja yhteistyökumppanien kanssa, jotta voimme paremmin tarjota sinua kiinnostavia tuotteita ja tarjouksia.

Tarvittaessa luovutamme tietoja myös viranomaisille. Informoimme tietopyynnöistä aina myös asiakasta, jos se on lain puitteissa sallittua.

Välitämme tietoja seuraaville kolmansille osapuolille:

  • analytiikka- ja tilastointikumppaneille;
  • tapahtumien järjestämiskumppaneille;
  • asiakkuudenhallintatoiminnallisuuksia toimittaville osapuolille;
  • sähköpostimarkkinointikumppaneille, jos asiakas on sallinut uutiskirjeen tai jos uutiskirje voidaan lainsäädännön mukaan toimittaa ilman suostumusta;
  • kuljetusliikkeelle, jos valittu toimitustapa on kuljetus noutopisteeseen, lähimpään postiin tai perille asti;
  • maksunvälittäjälle maksukortilla maksaessa;
  • laskuoperaattorille;
  • tuotteen toimittajalle, sähköisiä lisenssejä tai suoratoimitustuotteita tilattaessa;
  • perintäyhtiölle, laskujen erääntyessä ja siirtyessä perintään;
  • muille tarvittaville palvelutoimittajille tai alihankkijoille.

Kolmansia osapuolia ovat esimerkiksi seuraavat tahot ja niiden alihankkijat:

  • Facebook Inc
  • ActiveCampaign Inc
  • Google LLC
  • LinkedIn Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Zanier Inc

Kolmannet osapuolet ja niiden alihankkijat voivat siirtää henkilötietoja myös EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Näissä tilanteissa noudatetaan soveltuvaa lainsäädäntöä (kuten EU:n tietosuoja-asetusta) sekä siinä asetettuja vaatimuksia, kuten esimerkiksi Euroopan komission hyväksymiä vakiolausekkeita (standard contractual clauses, SCC).

Hyödynnämme Google Analyticsia mm. sivustomme käyttöön, suosittuihin tuotteisiin, trendeihin ja myyntiin liittyvässä analytiikassa. Google LLC käsittelee henkilötietoja henkilötietopolitiikassaan selostetun mukaisesti: https://policies.google.com/privacy?hl=fi

Rakennustieto huolehtii tietoja siirtäessään ja käsitellessään tietoturvan ja -suojan korkeasta tasosta EU:n Tietosuoja-asetuksen mukaisesti.

Emme itse käsittele tämän Selosteen mukaisesti käsittelemiämme henkilötietoja EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolella.

REKISTERIN SUOJAAMINEN

Toteutamme tarkoituksenmukaiset toimenpiteet (mukaan lukien fyysiset, tekniset ja hallinnolliset toimet) henkilötietojen suojaamiseksi häviämiseltä, tuhoutumiselta, väärinkäytöksiltä ja luvattomalta pääsyltä tai luovuttamiselta. Henkilötietoihin on kussakin tapauksessa pääsy vain henkilöillä, jotka tarvitsevat niitä työtehtäviensä hoitamiseksi. Henkilötietoja sisältäviin tietojärjestelmiin pääsy edellyttää käyttäjäkohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa. Kirjallinen materiaali säilytetään lukituissa kaapeissa ja arkistoitu materiaali säilytetään arkistokaapeissa.

Rakennustieto säilyttää itse asiakastietoja EU:n alueella. Konesalit ja kaupan järjestelmien tekninen sekä prosessien tietoturva ovat erittäin korkealla tasolla. Palvelimet on suojattu tietomurtoja ja palvelunestohyökkäyksiä vastaan.

Kaikilla henkilötietoja käsittelevillä on vaitiolovelvollisuus liittyen kaikkiin henkilötietoihin.

Huomaa, että tarkoituksenmukaisetkaan toimenpiteet eivät voi estää kaikkia mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Henkilötietojen tietoturvaloukkaustilanteissa ilmoitamme sinulle asiasta soveltuvien lakien mukaisesti.

HENKILÖTIETOJEN SÄILYTYS, ARKISTOINTI JA HÄVITTÄMINEN

Henkilötietoja säilytetään ainoastaan niin kauan kuin se on tarpeellista tässä Selosteessa määriteltyjen käyttötarkoitusten toteuttamiseksi.

Henkilötiedot poistetaan, kun niiden säilyttäminen ei enää ole tarpeen lain tai kummankaan osapuolen oikeuksien tai velvollisuuksien toteuttamiseksi.

REKISTERÖIDYN OIKEUDET

Henkilöllä on oikeus saada pääsy häntä itseään koskeviin henkilötietoihin sekä saada vahvistus siitä, että häntä koskevia henkilötietoja käsitellään tai että niitä ei käsitellä. Voit milloin tahansa myös pyytää henkilötietojesi oikaisemista, päivittämistä tai poistamista. Huomaa kuitenkin, että sellaisia henkilötietoja, jotka ovat välttämättömiä tässä Selosteessa määriteltyjen käyttötarkoitusten toteuttamiseksi tai joiden säilyttämistä laki edellyttää, ei voida poistaa.

Sinulla on oikeus vastustaa tai rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä sovellettavan lain edellyttämässä laajuudessa. Käsittelyn rajoittaminen tarkoittaa, että henkilötietoja saa, säilyttämistä lukuun ottamatta, käsitellä ainoastaan suostumuksellasi, oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi tai toisen henkilön oikeuksien suojaamiseksi tai tärkeää yleistä etua koskevista syistä. Sinulla on oikeus vaatia käsittelyn rajoittamista esimerkiksi silloin, jos kiistät jonkun henkilötietosi paikkansapitävyyden. Tällöin rajoitamme käsittelyä sen ajaksi, jonka kuluessa voimme varmistaa tiedot.

Voit vastustaa henkilötietojesi käsittelyä erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella silloin, kun tietoja käsitellään yleistä etua koskevan tehtävän suorittamiseksi tai Rakennustiedon tai kolmannen osapuolten oikeutettujen etujen toteuttamiseksi. Tuolloin voimme käsitellä henkilötietojasi vain, jos käsittelyyn on olemassa huomattavan tärkeä ja perusteltu syy, joka syrjäyttää sinun etusi, oikeutesi ja vapautesi tai jos käsittely on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

Sinulla on tietyissä tapauksissa oikeus siirtää meille toimittamasi henkilötiedot järjestelmästä toiseen eli oikeus saada henkilötietosi jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä, koneellisesti luettavassa muodossa ja siirtää henkilötietosi toiselle rekisterinpitäjälle, sovellettavan lain mukaisesti.

Käsitellessämme henkilötietojasi suostumuksen perusteella sinulla on oikeus milloin tahansa peruuttaa antamasi suostumus. Emme sen jälkeen käsittele henkilötietoja, ellei käsittelyyn ole olemassa muuta oikeusperustetta. Suostumuksen peruuttaminen ei kuitenkaan vaikuta ennen sen peruuttamista suoritetun käsittelyn lainmukaisuuteen.

Voit käyttää oikeuksiasi lähettämällä pyynnön osoitteeseen tietosuojavastaava@rakennustieto.fi.

Mikäli koet, että henkilötietojesi käsittely ei ole asianmukaista, sinulla on oikeus valittaa kansalliselle valvontaviranomaiselle, tietosuojavaltuutetun toimistoon; yhteystiedot tästä: https://tietosuoja.fi/etusivu.

AUTOMAATTISEN PÄÄTÖKSENTEON JA PROFILOINNIN KÄYTTÖ

Tämän Selosteen kattamassa henkilötietojen käsittelyssä Rakennustiedossa ei tällä hetkellä hyödynnetä automaattista päätöksentekoa, kuten profilointia.

EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ RAKENNUSTIEDON VERKKOSIVUSTOILLA

Rakennustieto käyttää evästeitä (”cookies”) ja muita vastaavia tekniikoita, kuten selaimen paikallista varastoa (“local storage”). Evästeet ovat päätelaitteen selaimen ja palvelimen välisiä pieniä tekstitiedostoja. Evästeillä ja muilla tunnisteilla on määritetty voimassaoloaika, jonka jälkeen selain poistaa tunnisteen. Käytämme näitä tekniikoita toimintojen toteuttamiseen, personointiin sekä analytiikkaan ja markkinoinnin kohdentamiseen.

Toiminnallisia evästeitä ja paikallista varastoa käytetään mm. asiakkaan tunnistamiseen, kirjautumisen ylläpitämiseen, toimitusaika-arvioihin ja ostoskorin toimintoihin. Näihin toimintoihin evästeiden ja paikallisen varaston käyttö ja niiden käytön hyväksyminen on pakollista. Palvelimen asettamat toiminnalliset evästeet ja paikallisen varaston muuttujat säilyvät selaimessa 15min-24kk, ellei niitä erikseen poisteta selaimen asetuksista. Sivustolla käynti asettaa evästeet ja paikallisen varaston muuttujat uudelleen selaimen sen salliessa.

Käsittelemme tietoja henkilökohtaisina niiltä osin kuin tunniste sisältää asiakkaan kohdentavia tietoja, kuten IP-osoitteen. Myös tunnisteet, jotka on yhdistetty asiakkaaseen jollakin tapaa, käsitellään henkilökohtaisena tietona. Analytiikkaan ja markkinoinnin kohdentamiseen käytettyjen tunnisteiden voimassaoloaika on 30s-24kk.

Hyödynnämme Google Analyticsia mm. sivustomme käyttöön, suosittuihin tuotteisiin, trendeihin ja myyntiin liittyvässä analytiikassa. Lue lisää Google Analyticsin tietojen käsittelystä: https://policies.google.com/technologies/partner-sites. Analytiikka- ja markkinointikumppaniemme käyttämistä tunnisteista voi kieltäytyä ottamalla käyttöön selaimen Do Not Track -toiminnon ja asettamalla selain hylkäämään kolmannen osapuolen evästeet.